Bear engine - Le Bottin des Jeux Linux

Bear engine

🗃️ Specifications

📰 Title: Bear engine 🕹️ / 🛠️ Type: Tool
🗃️ Genre: Development 🚦 Status: 04. Released (status)
🏷️ Category: Development ➤ Engine ➤ 2D ➤ Platformer 🌍️ Browser version:
🔖 Tags: Development; 2D engine; Platformer; Physics; Parallax scrolling; Keyboard; Mouse; Controller; Multi-platform 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch package:
🐓️ Latest: 2017-09-06 📦️ RPM package:
📍️ Version: Latest: 0.7.0 / Dev: 40f2158 📦️ Deb package:
🏛️ License type: 🕊️ Libre 📦️ Flatpak package:
🏛️ License: Code: GPL-3 / Artwork: CC BY-SA 3.0 📦️ AppImage package:
🏝️ Perspective: Side view 📦️ Snap package:
👁️ Visual: 2D Scrolling ⚙️ Generic binary:
⏱️ Pacing: Real Time 📄️ Source: ✓
👫️ Played: Single 📱️ PDA support:
🎖️ This record: 5 stars 🕳️ Not used:
🎀️ Game design: 👫️ Contrib.: goupildb & Louis
🎰️ ID: 14033 🐛️ Created: 2013-11-10
🐜️ Updated: 2023-04-10

📖️ Summary

[en]: A libre and multi-platform engine and a set of C ++ tools dedicated to the creation of 2D games. These tools include a level editor, a character / model editor, and an animation editor. They have been used (and tested) in the games of its author (Plee the Bear, a platform / adventure game, Andy Super Super Park, an arcade game, and Tunnel, a puzzle platformer). [fr]: Un moteur et un ensemble d'outils C++ libres et multi-plateformes dédiés à la création de jeux en 2D. Ces outils comprennent un éditeur de niveau, un éditeur de personnages / modèles et un éditeur d'animation. Ils ont été utilisés (et éprouvés) dans les jeux de son auteur (Plee the Bear, un jeu de plateforme / aventure, Andy Super Super Park, un jeu d'arcade, et Tunnel, un puzzle platformer).

🎥️ Videos

🎮️ Quelques exemples de jeux utilisant ce moteur / Some examples of games using this engine :

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) ts(202xxx) gd(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) d(202xxx) d(202xxx) d(202xxx) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]

💰 Commercial: (empty)

🍩️ Resources
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🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

🐘 Social
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🦊️ What's:
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🔖 #LinuxGameDev #LibreGameEngine
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📖 Our entry: http://www.lebottindesjeuxlinux.tuxfamily.org/en/online/lights-on/

🥁️ Update:
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📕 Description [en]

This is the Bear engine, a set of C++ libraries and tools dedicated to creating great 2D games.
It has been used to create Plee the Bear, Andy's Super Great Park and Tunnel.

The engine comes with a set of tools, namely the Bear Factory, intended to help creating resources for the game. These tools include a level editor, a character/model editor and an animation editor.

On what system relies the Bear engine?

The engine uses the SDL and OpenGL as subsystems. There is no other back-end yet but you are welcome to propose yours :)

📕 Description [fr]

Un moteur et un ensemble d'outils dédiés à la création de jeux en 2D, par le studio Stuffomatic.
En C++.

Bear engine est un moteur et un ensemble d'outils C++ libres et multi-plateformes dédiés à la création de jeux en 2D. Ces outils comprennent un éditeur de niveau, un éditeur de personnages / modèles et un éditeur d'animation. Ils ont été utilisés (et éprouvés) dans les jeux de son auteur (Plee the Bear, un jeu de plateforme / aventure, Andy Super Super Park, un jeu d'arcade, et Tunnel, un puzzle platformer).

Utilisé par ces jeux / Used by these games: Plee the Bear, Andy's Super Great Park, Tunnel,


Voici le moteur Bear, un ensemble de bibliothèques C ++ et d'outils dédiés à la création de grands jeux en 2D.
Il a été utilisé pour créer les jeux Plee the Bear, Andy Super Super Park et Tunnel.

Le moteur est livré avec un ensemble d'outils, à savoir la Bear Factory, destiné à aider à la création de ressources pour le jeu. Ces outils incluent un éditeur de niveau, un éditeur de personnages / modèles et un éditeur d'animation.

Sur quel système repose le moteur Bear ?

Le moteur utilise les sous-systèmes SDL et OpenGL. Il n'y a pas encore d'autre back-end mais vous êtes invités à proposer le vôtre :)